Конфігурація дозволяє автоматизувати завдання оперативного, управлінського, бухгалтерського та податкового обліку, обліку кадрів і розрахунку заробітної плати, аналізу і планування торгових операцій, підготовку обов'язкової (регламентованої) звітності, забезпечуючи тим самим ефективне управління сучасним торговим підприємством.
У діяльності торгового підприємства важливим аспектом є управління замовленнями покупців і продажами продукції: планування та аналіз фактичних показників в різних аналітичних розрізах.
"Управління торговим підприємством для України" забезпечує наскрізну автоматизацію процесу продажу товарів на підприємстві, в оптовій і роздрібній торгівлі. Підсистема включає засоби планування і контролю продажу, дозволяє вирішувати завдання управління замовленнями покупців. Підтримуються різні схеми продажу продукції і товарів - зі складу і під замовлення, продаж в кредит або по передоплаті, продаж товарів, прийнятих на комісію, передача на реалізацію комісіонерові і т.д.
Підсистема призначена для планування:
Планування продажів може вестися як по підприємству в цілому, так і по підрозділах або групам підрозділів, для окремих товарів і товарних груп, для певних категорій покупців (по регіонах, по видах діяльності і т.п.) Підсистема забезпечує консолідацію окремих планів у зведений план продажів підприємства.
Для контролю виконання розроблених планів у системі передбачені розвинені засоби порівняльного аналізу даних про заплановані і фактичні продажі.
Планування може вестися з тимчасовою деталізацією від дня до року, що дозволяє:
Функціональність управління замовленнями, реалізована в "Управлінні торговим підприємством для України", дозволяє оптимальним чином розміщувати замовлення покупців відповідно до прийнятої на підприємстві стратегії виконання замовлень і схем роботи (робота зі складу, під замовлення).
Всі етапи проходження замовлення і його коректування фіксуються в системі відповідними документами. Менеджер може в будь-який момент:
За допомогою аналітичних звітів, вбудованих в програму, менеджер може отримувати інформацію про оплату замовлень покупців, про розміщення замовлень у виробництві і хід їх виконання, про розподіл замовлень постачальникам для забезпечення замовлень покупців.
Підсистема ціноутворення дозволяє визначати і реалізовувати цінову політику підприємства відповідно до наявних аналітичних даних про попит та пропозицію на ринку.
Основні функціональні можливості підсистеми:
Підсистема дозволяє своєчасно приймати рішення про поповнення запасів, а також оптимізує процеси взаємодії з постачальниками. В числі можливостей, які надає підсистема:
Для торгових підприємств, що мають власні магазини і роздрібні торгові точки, в конфігурації передбачені можливості управління роздрібною торгівлею. Роздрібна торгівля може здійснюватися з будь-якого з складів - оптового, роздрібного або неавтоматизованої торгової точки. Облік товарів в неавтоматизованих торгових точках може вестися по фіксованих роздрібних цінах або без урахування кількості і номенклатури ("сумовий облік"). Облік товарів на роздрібних складах ведеться в продажних цінах.
Реалізована можливість підключення торгового устаткування: сканери, термінали збору даних, дисплеї покупця, електронні ваги, ККМ в режимах "фіскальний реєстратор", "off-line" і "on-line". Система дозволяє проводити оцінку вартісних запасів в роздрібних цінах, порівнювати об'єми і прибутковість продажів в різних магазинах (торгових точках), контролювати правильність надходження виручки від магазинів і торгових точок.
Торгові підприємства потребують гнучкої системи управління відносинами з клієнтами, що дозволяє зберігати і аналізувати різну інформацію про клієнта, відстежувати всі стадії відносин з клієнтом, аналізувати прибутковість і прибутковість по кожному клієнту, регіону, ринку і групі товарів.
Функціональні можливості підсистеми дозволяють управляти відносинами з покупцями, постачальниками, суміжниками і будь-якими іншими контрагентами.
Підсистема "Управління відносинами з покупцями і постачальниками" дозволяє підприємству:
Сегментування покупців з використанням інтегрованого ABC (XYZ)-аналізу дозволяє автоматично розділити клієнтів:
Результати такого аналізу допомагають оптимально розподілити зусилля і організувати роботу співробітників, відповідальних за продажі і обслуговування клієнтів.
Використання підсистеми управління складом (запасами) дозволяє ефективно організувати складське господарство.
У системі реалізований детальний оперативний облік матеріалів, продукції і товарів на складах, забезпечується повний контроль запасів на підприємстві. Всі складські операції фіксуються за допомогою відповідних документів. Підсистема дозволяє:
Доступна інформація по стану складських запасів в будь-яких аналітичних розрізах з високою деталізацією до рівня характеристик товарів (колір, розмір, габарити і т.д.). Передбачена можливість отримання вартісних оцінок складських запасів за собівартістю і потенційного об'єму продажів у відпускних цінах.
Засоби статистичного контролю запасів дозволяють оцінити "привабливість" кожного виробу по його частці в обороті або прибутку підприємства (ABC-аналіз), стабільність продажів (XYZ-аналіз), виявити продукцію, що погано продається за такими критеріями, як середній термін зберігання, витрата за період та коефіцієнт оборотності.
Підсистема управління грошовими коштами виконує наступні функції, необхідні для ефективного управління рухом грошових коштів на підприємстві, контролем над здійснюваними платежами:
Використання підсистеми дозволяє аналізувати зміну заборгованості в часі і оперує двома видами заборгованості - фактичною і прогнозованою (відкладеною).Фактична заборгованість пов'язана з операціями розрахунку і моментами передачі прав власності. Відкладена заборгованість виникає при віддзеркаленні в системі таких подій, як замовлення на поставку або передачу товарів на комісію, заявка на отримання грошових коштів та інших аналогічних.
Основне призначення підсистеми взаєморозрахунків:
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів в регламентованому обліку ведеться відповідно до П С)БО 7 «Основні засоби», П(С)БО 8 «Нематеріальні активи", П(С)БО 9 "Запаси". Конфігурація "Управління торговим підприємством для України" дозволяє вести облік необоротних активів також і в управлінському обліку (в цілому по підприємству).
Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції як: надходження, ухвалення до обліку, нарахування амортизації, модернізація, передача, списання, інвентаризація. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації.
Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі в експлуатацію і списання з експлуатації.
Підтримується широкий спектр способів розрахунку амортизації:
Підсистема призначена для інформаційної підтримки кадрової політики компанії і автоматизації розрахунків з персоналом. У числі можливостей підсистеми:
"Управління торговим підприємством для України" дозволяє автоматизувати практично весь комплекс розрахунків з персоналом, починаючи від введення документів про фактично відпрацьований час, оплати лікарняних листів і відпусток, аж до формування документів на виплату зарплати і регламентованої звітності.
Підсистема дозволяє вести регламентований документообіг відповідно до діючих нормативних документів:
У конфігурації автоматизовані розрахунок собівартості продукції і послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, облік переробки давальницької сировини. Протягом місяця облік випущеної готової продукції ведеться за плановою собівартістю. В кінці місяця проводиться розрахунок фактичної собівартості випущеної продукції і наданих послуг.
Для складних технологічних процесів, що припускають проміжні стадії з випуском напівфабрикатів, підтримується складський облік напівфабрикатів і автоматичний розрахунок їх собівартості.
Для загальновиробничих витрат реалізована можливість їх розподілу згідно показникам нормальної потужності, відповідно до П(С)БО 16 "Витрати".
При списанні непрямих витрат можливе застосування різних методів розподілу по номенклатурних групах продукції (послуг). Для непрямих витрат можливі наступні бази розподілу:
"Управління торговим підприємством для України" забезпечує рішення всіх задач, що стоять перед бухгалтерською службою підприємства.
До складу конфігурації включений план рахунків бухгалтерського обліку, що відповідає Наказу Міністерства Фінансів України "Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку та Інструкції про його використання" від 30 листопада 1999р.№ 291. Склад рахунків, організація аналітичного, валютного, кількісного обліку на рахунках відповідають вимогам законодавства по веденню бухгалтерського обліку і віддзеркаленню даних в звітності. При необхідності користувачі можуть самостійно створювати додаткові субрахунки і розрізи аналітичного обліку.
В "Управлінні торговим підприємством для України" підтримуються різні схеми оподаткування:
Для ведення податкового обліку (по податку на прибуток) передбачений спеціальний (податковий) план рахунків. Податковий план рахунків, реалізований в конфігурації, його склад і реквізити є частиною пропонованої методики податкового обліку, тобто є напередвизначеним.
Податковий облік в конфігурації ведеться в розрізі видів податкової діяльності. Такий підхід дозволяє враховувати валові доходи і витрати, запаси, основні засоби і т.д. роздільно для видів діяльності, по яких необхідний окремий облік з погляду податку на прибуток.
За даними податкового обліку автоматично формується податкова декларація з податку на прибуток.
"Управління торговим підприємством для України" дозволяє формувати і реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них.
Для контролю коректності податкового кредиту, показаного при надходженні, ведеться паралельний бухгалтерському, податковий облік запасів.
Податковий облік (ПДВ і по податку на прибуток) в конфігурації може вестися двома методами:
Протягом звітного періоду (місяць) ведеться як "по відвантаженню". В кінці періоду регламентний документ дозволяє визначити суми податкових зобов'язань та податкового кредиту відповідно до необхідного методу (по першому з подій, по оплаті, по відвантаженню).
Податкові зобов'язання та кредит розраховуються і фіксуються в системі при проведенні первинних документів відповідно до необхідного методу (по першому з подій, по оплаті, по відвантаженню).
Конфігурація дозволяє реєструвати господарські операції, що відносяться до обліку за спрощеною системою оподаткування, в книзі обліку доходів і витрат по єдиному податку.
Книга обліку доходів і витрат формується автоматично як для юридичних, так і для фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.
В "Управління торговим підприємством для України" включені обов'язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації і контролюючим державним органам, включаючи форми бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики і державних фондів.
Регламентована звітність, що подається в податкові органи, може бути автоматично експортована у формат, затверджений наказом ДПАУ (у файли з розширенням XML). Так звані "схеми" (файли з розширенням *. Xsd), по яких відбуваються формування файлів XML з даними звітів, поставляються і оновлюються разом з набором регламентованої звітності.
Засоби роботи з електронною поштою, вбудовані в рішення системи "1С: Підприємство 8" дозволяють значно підвищити оперативність роботи багатьох служб і фахівців підприємства - в першу чергу підрозділів, відповідальних за роботу з клієнтами та постачальниками, збут, закупівлі і маркетинг. Важливо, що ці засоби інтегровані в єдиний інформаційний простір системи. В результаті обробка електронної кореспонденції здійснюється в тісному взаємозв'язку з іншими бізнес-процесами підприємства. У числі основних можливостей роботи з електронною поштою, які забезпечує конфігурація "Управління торговим підприємством для України":
Конфігурація "Управління торговим підприємством для України" включає потужну та гнучку систему звітів, яка дозволяє оперативно аналізувати і безперервно контролювати практично всі аспекти діяльності підприємства. У числі основних можливостей системи:
Інформацію можна отримати в будь-яких розрізах з необхідною деталізацією. Користувач може самостійно задавати (настроювати) рівень деталізації, параметри групування і критерії відбору даних в звітах відповідно до специфіки вирішуваних завдань. Такі індивідуальні настройки (фактично - створені користувачем спеціалізовані звіти) можуть бути збережені для подальшого використання.
"Рапорт керівнику" - механізм, який дозволяє організувати регулярне формування і доставку керівному складу інформації про поточний стан справ на підприємстві. Важливо, що для цього керівнику не потрібно самому складати запити і навіть просто запускати "1С: Підприємство". Будучи один раз налаштованим, механізм "Рапорт керівнику" може відповідно до заданого регламенту - наприклад, кожен день о 19:30 або кожні 15 хвилин протягом дня - автоматично публікувати в інтернеті або відправляти по заданих адресах електронної пошти звіт, в якому різнопланова інформація про діяльності підприємства сконцентрована в зручному і наочному для керівника вигляді. У звіті наводиться оперативний аналіз даних за різними показниками діяльності підприємства за обсягом продажів, по дебіторській та кредиторської заборгованості, по рухах грошових коштів в розрізі статей і т.д. Список показників можна настроїти індивідуально для кожного з керівників різних служб компанії.
Для зручності аналізу в звіті передбачено графічне представлення даних: графіки порівняння фактичних показників із запланованими або з такими ж показниками за минулі періоди.
В "1С: Підприємство 8" реалізований механізм управління розподіленими інформаційними базами, який забезпечує роботу єдиного прикладного рішення (конфігурації) з територіально рознесеними базами даних, об'єднаними в багаторівневу ієрархічну структуру.
Це дає можливість будувати на основі конфігурації "Управління торговим підприємством для України" рішення для підприємств мережевої або холдингової структури, що дозволяють ефективно управляти бізнесом і бачити картину "в цілому" з необхідною для прийняття рішень оперативністю.