Вхід
1c_fran_red.png
Помилка
  • Помилка завантаження даних каналу
Перегляди: 1138
Друк

Версія 1С: Підприємство 8.2 - це принципова зміна архітектури платформи версії 8, найбільш істотна з моменту її випуску. Сюди відноситься і командний інтерфейс, і форми, і віконна система. При цьому не тільки змінюється модель розробки користувацького інтерфейсу в конфігурації, але й пропонується нова архітектура поділу функціональності між клієнтським додатком і сервером. У версії 8.2 принципово перероблений механізм встановлення, запуску і оновлення платформи. Вжито істотні зусилля для підвищення зручності розгортання системи у великих організаціях. Також проведено значний розвиток кластера серверів 1С: Підприємства відразу за декількома напрямками: масштабованість, відмовостійкіть і динамічний розподіл навантаження.

 

Робота в режимі тонкого клієнта і веб-клієнта

Тонкий клієнт і веб-клієнт - це два нових клієнтських додатка. Крім звичного файлового доступу і підключення до сервера по локальній мережі вони дозволяють підключатися до інформаційної бази по протоколу HTTP через спеціально налаштований веб-сервер. Тонкий клієнт і веб-клієнт забезпечують роботу користувачів в новому режимі - режимі керованого додатку. Тонкий клієнт встановлюється на комп'ютер користувача. При цьому він має значно менший обсяг дистрибутива, ніж старий клієнтський додаток, і використовує менше апаратних ресурсів. Тонкий клієнт поставляється як у складі повного дистрибутива платформи, так і окремим дистрибутивом. Веб-клієнт не вимагає попереднього встановлення. Він виконується не в середовищі операційної системи, а в середовищі інтернет-браузера (Microsoft Internet Explorer або Mozilla Firefox). Користувачеві досить запустити свій браузер, ввести адресу веб-сервера, на якому опублікована інформаційна база, і веб-клієнт «сам приїде» до нього на комп'ютер і почне виконуватися.

Робота користувачів через Інтернет, у тому числі по низькошвидкісних каналах зв'язку 

Тонкий клієнт і веб-клієнт дозволяють працювати з інформаційною базою через Інтернет в реальному режимі часу. Підключення здійснюється через спеціально налаштований веб-сервер (Apache або IIS). Якщо таке підключення здійснюється через низькошвидкісний інтернет-з'єднання (наприклад GPRS), то ці клієнтські додатки можуть бути запущені в спеціальному режимі - режимі низької швидкості з'єднання. При цьому зменшуються витрати за рахунок меншої кількості звернень до сервера: кілька запитів до сервера об'єднуються в один пакет, виконується упереджувальний збір даних і т.д. В результаті навіть на низькошвидкісних каналах зв'язку платформа забезпечує прийнятну швидкість роботи користувачів.

Режим керованого додатку

У режимі керованого додатку інтерфейс не «малюється», а «описується». Розробник визначає тільки загальну схему командного інтерфейсу і загальну схему форм. Цей опис платформа використовує при побудові інтерфейсу для конкретного користувача з урахуванням різних факторів: прав користувача, особливостей конкретного впровадження, налаштувань, зроблених самим користувачем. Керований додаток значно полегшує впровадження прикладних рішень. Тепер можна не допрацьовувати, а налаштовувати рішення під специфіку компанії, не змінюючи при цьому саме прикладне рішення. Функціональні опції, що створюються при розробці, дозволяють вмикати / вимикати при впровадженні необхідні функціональні частини складних прикладних рішень.

Відмовостійкий кластер серверів з динамічним балансуванням навантаження

У новій версії платформи реалізована відмовостійкість кластера серверів "1С: Підприємства" - основного компонента, що забезпечує взаємодію між користувачем і СУБД. Тепер вихід з ладу або планове відключення будь-якого комп'ютера, що входить до складу кластера, не призведе до припинення роботи користувачів з інформаційною базою. Це досягається за рахунок гарячого резервування самого кластера серверів і за рахунок резервування робочих процесів, що функціонують всередині кластера.Також кардинально підвищена стійкість системи до обриву каналу зв'язку між користувачем і кластером серверів. Тепер в переважній більшості випадків після відновлення з'єднання користувач зможе продовжити роботу з того «місця», на якому вона була припинена. При цьому не потрібне повторне підключення до інформаційної бази. Це досягається за рахунок того, що кластер «запам'ятовує» підключилися користувачів і стан виконуваних ними дій. У разі втрати фізичного з'єднання кластер буде очікувати відновлення з'єднання з цим користувачем. У кластері серверів реалізоване динамічне балансування навантаження. Завантаженість робочих процесів постійно аналізується в процесі роботи і при необхідності клієнт автоматично перемикається на більш продуктивний робочий процес.

Підтримка СУБД Oracle Database

Реалізована підтримка нової СУБД - Oracle Database. Розробка велася при взаємодії з фахівцями корпорації Oracle. Тепер платформа "1С: Підприємство 8" підтримує роботу з п'ятьма СУБД:

  • файлова;
  • Microsoft SQL Server;
  • PostgreSQL;
  • IBM DB2;
  • Oracle Database.

Механізм агрегатів для оптимізації побудови аналітичних звітів

Використання механізму агрегатів дозволяє значно скоротити час формування звітів. Це особливо важливо для великих інформаційних баз, що містять сотні тисяч і мільйони записів в регістрах. Агрегати використовуються для оборотних регістрів накопичення. Для будь-якого регістра може бути створено кілька спеціалізованих сховищ, що містять агреговані дані регістра в різних розрізах, зручних для формування звітів в даній інформаційній базі. Система автоматично оцінює інтенсивність роботи користувачів з тими чи іншими розрізами інформації та на основі накопиченої статистики вибирає оптимальний склад агрегатів, що підримуються. Використання агрегатів дозволить аналітикам і менеджерам аналізувати наявну інформацію, перемикаючись між різними розрізами перегляду з невеликим часом відгуку системи. При цьому система з одного боку використовує накопичені агреговані дані, а з іншого боку завжди забезпечує актуальність одержуваних звітів.

Розширення можливостей із управління звітами для розробників і користувачів

Для кожного звіту конфігурації розробник або консультант може створити кілька варіантів цього звіту. Кожен варіант може представляти дані звіту в різному вигляді. Користувач вибирає один з готових варіантів і виконує звіт. Розробник може описати, які налаштування звіту будуть доступні користувачеві (налаштування користувача) і які з цих налаштувань будуть присутні прямо у формі звіту (швидкі налаштування користувача). З їх допомогою користувач може налаштувати варіант звіту «під себе» і зберегти його для подальшого використання. Створення та зміна варіантів звіту і налаштувань варіантів звіту можливе як у конфігураторі, так і в режимі "1С: Підприємство". Основний сценарій роботи припускає, що всі користувачі працюють з одними і тими ж варіантами звітів, а налаштування цих варіантів у кожного користувача - свої власні. У той же час розробник може реалізувати і інші сценарії роботи: варіанти і налаштування загальні для всіх, власні варіанти і налаштування для окремих груп користувачів, персональні варіанти і налаштування.

Розширення складу інструментів розробника для оптимізації прикладних рішень

Механізм відображення показників продуктивності дозволяє розробнику в реальному режимі часу, прямо в процесі роботи прикладного рішення, оцінити кількість і тривалість викликів сервера, а також обсяг прийнятих та переданих даних. Режим імітації затримок при виклику сервера дозволяє розробникові побачити реальну швидкість роботи його прикладного рішення у клієнта, на реальному каналі зв'язку. При цьому не потрібно спеціальних підключень до мережі Інтернет. Досить включити цей режим, і платформа (навіть у файловому варіанті на локальному комп'ютері) почне працювати з тими затримками, з якими працює реальний канал зв'язку.

Новий дизайн інтерфейсу

У режимі керованого додатку використовується новий дизайн інтерфейсу, орієнтований на комфортну й ефективну роботу. Він відповідає сучасним тенденціям і в той же час враховує сильні сторони колишнього інтерфейсу. Робота з програмою починається з робочого столу і панелі розділів, розташованих у головному вікні. Робочий стіл містить документи, що часто використовуються, звіти, довідники і т.п. Це своєрідний «помічник» користувача. Кожен робочий день починається зі «спілкування» з ним. Робочий стіл вводить користувача в курс справ, відповідає на його питання. Панель розділів подає основний розподіл функціональності прикладного рішення. При активізації розділу вся його функціональність представляється у вигляді команд у двох панелях: панелі навігації (ліворуч) і панелі дій (зверху). Реалізовано цілий ряд сервісних механізмів, що роблять роботу користувача більш комфортною:

  • історія роботи користувача в системі для швидкого перегляду останніх змінених даних;
  • список обраних посилань користувача для швидкого переходу до режимів і даних, з якими користувач працює найбільш часто;
  • механіка повідомлень, що прив'язують до елементів форми, для візуального виділення тих елементів, при заповненні яких користувач допустив помилку;
  • та інші механізми.

Підвищення зручності установки і адміністрування системи при корпоративних впровадженнях

Новий механізм установки і запуску системи дозволяє значно спростити адміністрування в тих випадках, коли одночасно використовуються декілька різних версій платформи. З його допомогою автоматизується їх установка, вибір необхідної версії платформи і відповідного клієнтського додатка для запуску, а також процес своєчасного оновлення платформи. За допомогою конфігураційних файлів адміністратор один раз, централізовано, може налаштувати склад компонентів платформи, що встановлюються, необхідність автоматичної або ручної установки нових версій платформи у користувачів, запуск певної версії платформи для тих чи інших інформаційних баз, або автоматичне визначення версії платформи, необхідної для запуску, і т.д. Крім стандартних сценаріїв установки і розгортання, що надаються "1С: Підприємством 8", можна використовувати і можливості операційної системи: установка за допомогою групових політик і установка за допомогою logon-скрипта.

Підвищення масштабованості і швидкості системи

  • Збільшено швидкість роботи з базою даних.
  • Прискорено виконання запитів до бази даних.
  • Розширене використання оперативної пам'яті і обчислювальних ресурсів комп'ютера.
  • Зменшено час першого відкриття конфігурації.
  • Інші зміни.

Інші нові можливості

  • Поступовий переклад існуючих прикладних рішень в режим керованого додатку.
  • Доступ до стандартних реквізитів об'єктів конфігурації.
  • Можливість призначення прав доступу на окремі реквізити об'єктів конфігурації.
  • Механізми заповнення нових об'єктів даними і перевірки заповнення.
  • Нова методика проведення документів.
  • Можливість роботи в різних часових поясах.
  • Безпечний і привілейований режими виконання коду на вбудованій мові.
  • Нова технологія зовнішніх компонентів.
  • Інші можливості.

Методичні матеріали

Комплект поставки 1С: Підприємства 8.2 включає в себе демонстраційну конфігурацію "Керований додаток". Вона не є закінченим прикладним рішенням, її не можна використовувати в якості реально працюючої системи. Вся її функціональність, з прикладної точки зору, представлена в сильно спрощеному вигляді і призначена тільки для демонстрації деяких можливостей "Керованого додатку":

  • Формування командного інтерфейсу;
  • Робота з елементами керованої форми і з командами форми;
  • Використання динамічних списків;
  • Використання інтерфейсних властивостей метаданих;
  • Опис стандартних реквізитів в метаданих;
  • Робота зі звітами;
  • Використання агрегатів;
  • Створення команд об'єктів метаданих;
  • Використання механізму перевірки заповнення;
  • Заповнення реквізитів початковими даними;
  • Виведення повідомлень і відображення стану;
  • Використання параметризованих команд;
  • Швидкий вибір і введення по рядку;
  • Методика організації підборів;
  • Програмне зміна опису форми;
  • Використання функціональних опцій;
  • Робота з файлами і картинками;
  • Призначення прав доступу;
  • Формування робочого столу;
  • Використання сховища користувальницьких налаштувань в конфігурації;
  • Нова методика проведення документів;
  • Методика роботи із зовнішніми компонентами.

Новини 1С:Україна

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.